BETA - Katalog



HISTORIE FIRMY BETA


BETA byla vždy spojována s historií a vývojem života na dvou kolech. Společnost byla založena ve Florencii v roce 1904 pod názvem „Societa Guiseppe Bianchii“. Na konci roku 1940, díky změnám, které se odehrály v italské společnosti a rozvoji motorizované dopravy se společnost začala zabývat výrobou motocyklů. Účelné upevnění motoru a převodovky na jednom ze svých kol, typický příklad italské kreativity, vedl k prvnímu motocyklu vyrobenému v toskánské firmě.

V roce 1950 začala BETA vyrábět náročnější motocykly s obsahem 125cc a vznikl tak ITAL-JET 125, vybavený lisovanou ocelovou vidlicí a teleskopickým zadním tlumičem. Další model byl uveden na trh v 50.letech – M.T. 175, který byl vytvořen podle předlohy soutěžních motocyklů. Model M.T. používal dvoudobý jednoválcový motor schopný dosáhnout 81mph. Postupně byla vyvinuta i jeho cestovní verze SV 175. V tomto období byla vyráběna široká škála silničních motocyklů s lehce sportovním vzhledem.

S nástupem off-roadu v 70.letech se BETA začala stále více specializovat na produkci off-road motocyklů. Testování během 80.let přineslo vynikající výsledky v produkci motocyklů BETA – nejprve v motokrosu, enduru a později i v trialu. Napojení na motosport zajistilo v 70.letech a začátkem 80.let řadu úspěchů. Čtyři tituly mistra světa v trialu zajistil Jordi Tarres jehož následoval třemi tituly v letech 1997-1999 Dougie Lampkin. Beta zazářila šestkrát v halovém mistrovství světa, včetně vítězství Alberta Cabestanyho v roce 2002 a také pěti evropskými tituly.

V roce 2004 BETA významně podpořila produkci 4-dobého endura a jeho prezentaci v motocyklových v soutěžích. Technicky vyspělá a sportovně orientovaná jak jen může motorka být, avšak stále lehce ovladatelná a maximálně zábavná.

Vedle specializace na enduro BETA zvyšuje svou působnost v trialu, pro který se stala synonymem. V roce 2006 zahájila produkci 4-dobých motorů, které byly vyvinuty speciálně pro tento sport.

Po dvouletém vývoji přichází Beta, v sezóně 2013, ze zcela novým 2-dobým motorem do endura s obsahem 250cc a 300cc.

Od roku 1972 má společnost sídlo v Rignano Sull´Arno poblíž Florencie. Továrna zaujímá plochu 116.000m2, z toho 15.000 je zastřešených a zaměstnává 111 lidí. Ročně produkuje 17.000 motocyklů a 15.000 motorů.

  • BETA
  • DELTA
  • HIFLO
  • MIDLAND
  • TRW
  • akce
  • novinky
  • výprodej
  • skladem